Algemene voorwaarden

BETALING

PARTICULIEREN

De betaling dient direct afgerekend te worden of per vooruitbetaling.

VOORSCHOT

Voor een meerdaagse behandelingen of langere wachttijden brengen wij een voorschot in rekening van minimaal 20% van het totaalbedrag. Voorschotten zijn niet recupereer baar. Onze behandelingen nemen vaak meerdere dagen in beslag en op deze manier hebben wij zekerheid van onze planning. Het voorschot wordt in mindering gebracht bij de eindafrekening.

BANK EN BTW GEGEVENS

Bank: ING

IBAN: NL33 INGB 0007 4733 73

Btw-nummer: NL 0036.0685.1B46

ALGEMENE VOORWAARDEN

ART. 1 IDENTITEIT

Precision Car Care is een handelsnaam van Philip Polman
Eigenaar: Philip Polman
Emailadres: info@pcarcare.nl
Telefoon: +31 6 38 03 77 61
KVK nummer: 81817428
BTW nummer: NL 0036.0685.1B46

ART. 2 aanbiedingen en offertes

Offertes zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte anders of een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien opdrachtgever/contractant vóór overschrijding van deze termijn heeft verzuimd schriftelijk aan Precision Car Care te kennen heeft gegeven de opdracht niet of inhoudelijk anders of met een andere datum van uitvoering, overeen te willen komen, wordt de opdracht geacht te zijn gegund zoals in eerste instantie overeengekomen Precision Car Care is gerechtigd 10% van het overeengekomen bedrag (offertebedrag plus indien van toepassing het bedrag voor de inmiddels overeengekomen aanvullende werkzaamheden) bij opdrachtgever/contractant in rekening te brengen als zijnde annuleringskosten/verplaatsingskosten.
Bij het annuleren door opdrachtgever/contractant van een reeds bevestigde opdracht is opdrachtgever/contractant 25% van het overeengekomen bedrag aan annuleringskosten verschuldigd aan Precision Car Care.

Precision Car Care kan niet aan een offerte worden gehouden indien de opdrachtgever/contractant redelijkerwijs kan begrijpen dat (een onderdeel van) de offerte een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
Precision Car Care behoudt zich het recht voor de offerte binnen de termijn van vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen of daarvan af te wijken. Onder opgaaf van reden zal Precision Car Care dit schriftelijk aan opdrachtgever/contractant kenbaar maken.

Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de aanbieding of offerte opgenomen aanbod, is Precision Car Care daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Precision Car Care anders aangeeft.
Mondelinge afspraken verbinden Precision Car Care slechts wanneer deze door hem schriftelijk zijn bevestigd. Alle in een aanbieding of offerte vermelde prijzen zijn in euro’s en exclusief B.T.W. en andere heffingen van overheidswege alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten zoals reiskosten, verblijfskosten, verzendkosten en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.

De opdrachtgever/contractant geeft met het verlenen van de opdracht Precision Car Care toestemming om foto’s en films te maken van het voertuig en deze te gebruiken voor reclame- en promotiedoeleinden ten behoeve van Precision Car Care. Het kenteken zal, indien gewenst door de opdrachtgever/contractant, worden afgeschermd. De opdrachtgever/contractant dient dit bij de opdrachtbevestiging schriftelijk aan te geven.

art. 3 betaling

Indien partijen een aanbetaling overeenkomen dan dient deze voor aanvang van de behandeling ontvangen te zijn door Precision Car Care. Betaling van de factuur dient te geschieden direct vóór de op- of aflevering van het voertuig, tenzij partijen uitdrukkelijk anderszins zijn overeengekomen en dit schriftelijk door Precision Car Care is bevestigd.

Indien betaling van de factuur na de op- of aflevering van het voertuig wordt overeengekomen, dient het verschuldigde binnen 7 dagen na factuurdatum te zijn betaald. Bezwaren tegen de hoogte van de factuur of anderszins, schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever/ contractant niet op. Indien de opdrachtgever/contractant in gebreke blijft met de tijdige betaling van de factuur, dan is zij onmiddellijk en zonder ingebrekestelling in verzuim. De opdrachtgever/contractant of wederpartij is alsdan de wettelijke (handels)rente aan Precision Car Care verschuldigd.

Alle met de incasso van gefactureerde bedragen gemoeid gaande (buiten)gerechtelijke kosten en executiekosten komen voor rekening van de opdrachtgever/contractant of wederpartij. De buitengerechtelijke kosten bedragen 15% van de hoofdsom met een minimum van € 40,00, tenzij de wet anders bepaalt.

art. 4 overeenkomst, voorschot en annuleren

Precision Car Care zal de werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Precision Car Care is gerechtigd, naar eigen inzicht en goeddunken, bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

Opdrachtgever/contractant zal het voertuig op de afgesproken tijd en ontdaan van privéeigendommen op de afgesproken locatie brengen. Derhalve aanvaardt Precision Car Care geen aansprakelijkheid voor vermissing van privéeigendommen. Overeengekomen of opgegeven termijnen zijn nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn en alleen wanneer Precision Car Care verzuimd heeft de opdrachtgever/contractant schriftelijk op de hoogte te stellen, kan en dient de opdrachtgever/contractant Precision Car Care derhalve schriftelijk in gebreke te stellen.

Indien de opdrachtgever/contractant niet binnen 5 werkdagen na de kennisgeving door Precision Car Care dat de overeengekomen werkzaamheden zijn uitgevoerd het voertuig (of aanverwante zaken zoals banden/velgen/onderdelen) heeft afgehaald, kan Precision Car Care een redelijke vergoeding wegens stallingskosten- of opslagkosten bij de opdrachtgever/contractant in rekening brengen.

Precision Car Care is gerechtigd het retentierecht uit te oefenen op het voertuig indien en voor zolang de opdrachtgever/contractant de kosten van de aan het voertuig verrichte werkzaamheden niet of niet geheel voldoet, ook indien het kosten van eerdere door Precision Car Care voor de opdrachtgever/contractant of wederpartij verrichte werkzaamheden betreft.

art. 5 wijziging van de overeenkomst

Indien tijdens de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen in onderling overleg de overeenkomst schriftelijk aanpassen. Indien de wijziging van de of de aanvulling op de overeenkomst financiële dan wel kwalitatieve gevolgen zal hebben dan wel het tijdstip van de overeengekomen termijn daardoor kan worden beïnvloed, zal Precision Car Care de opdrachtgever/contractant of wederpartij desgevraagd hierover tevoren inlichten.

Precision Car Care zal geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging van of de aanvulling op de overeenkomst het gevolg is van omstandigheden die aan Precision Car Care kunnen worden toegerekend.

Bij annulering na bevestiging van de overeenkomst dient Precision Car Care als volgt vergoed te worden.

– Annulering tot 24 uur voordien: minimum 75% van het totaalbedrag.
– Annulering tot 48 uur voordien: minimum 50% van het totaalbedrag.
– Annulering tot 72 uur voordien: minimum 25% van het totaalbedrag

art. 6 onderzoek en reclamatie

De opdrachtgever/contractant is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken onmiddellijk nadat het voertuig haar ter beschikking is gesteld. Reclamaties omtrent de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever/contractant binnen 8 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk en gespecificeerd aan Precision Car Care te worden gemeld, bij gebreke waarvan elke aanspraak jegens Precision Car Care vervalt.

Reclamaties geven opdrachtgever/contractant nimmer het recht zijn betalingen op te schorten. Geringe, in de handel gebruikelijke of technische niet te vermijden afwijkingen en verschillen in kwaliteit, kleur, maat of afwerking, kunnen geen grond voor reclamering opleveren. De opdrachtgever/contractant dient Precision Car Care in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.

Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de ter zake hiervan door Precision Car Care gemaakte kosten integraal voor rekening van de opdrachtgever/contractant of wederpartij. Indien een klacht gegrond is, zal Precision Car Care zorgdragen voor de herstelwerkzaamheden.

art. 7 aansprakelijk

Indien Precision Car Care aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld. Precision Car Care is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat Precision Car Care is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever/contractant verstrekte onjuiste dan wel onvolledige informatie/gegevens.

Indien Precision Car Care aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Precision Car Care beperkt tot maximaal het factuurbedrag, althans tot dat gedeelte van de factuur waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

De aansprakelijkheid van Precision Car Care is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval. Precision Car Care is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Hieronder wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de tekortkoming in de prestatie van Precision Car Care aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Precision Car Care toegerekend kunnen worden en de redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade indien de opdrachtgever/contractant of wederpartij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.

Precision Car Care is nimmer aansprakelijk voor welke indirecte schade dan ook als gevolg van onheil van buitenaf; hieronder valt eveneens gevolgschade en wel in de ruimste zin van het woord. Precision Car Care is niet aansprakelijk voor diefstal of verlies van zaken van de opdrachtgever/ contractant dan wel derden die zich in of aan het voertuig bevinden en die Precision Car Care uit welke hoofde dan ook onder zich heeft. Onder zaken wordt eveneens begrepen inventaris en schriftelijke bescheiden en waardepapieren. Precision Car Care is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan onderdelen van het voertuig als gevolg van de door Precision Car Care uitgevoerde werkzaamheden indien deze onderdelen in een slechte staat verkeren.

De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Precision Car Care of derde partijen. Opdrachtgever/contractant dient zelf zorg te dragen voor een voldoende dekkende autoverzekering en verklaart dat hij deze heeft afgesloten en dat er geen sprake is van achterstallige premiebetaling voor deze verzekering tijdens het onderbrengen ten behoeve van het uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden of tijdens het stallen van zijn voertuig.

art. 8 overmacht

Precision Car Care is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de opdrachtgever/contractant, Indien hij daartoe geheel of gedeeltelijk wordt gehinderd door overmacht. Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, die in redelijkheid niet voor risico van Precision Car Care behoort te komen, onder andere vertraging bij of wanprestatie door toeleveranciers, vervoersonmogelijkheden, stakingen, overheidsmaatregelen, nalatigheid van leveranciers of fabrikanten, ziekte van personeel, gebreken in hulp/transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.

Precision Car Care kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten ofwel vorderen dat de inhoud zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft. Indien deze periode langer duurt dan negentig dagen, hebben partijen het recht de overeenkomst te ontbinden.

In geen geval is Precision Car Care gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst is gepresteerd, wordt dan naar verhouding afgerekend.

art. 9 vervangen onderdelen

Indien bij de werkzaamheden onderdelen dan wel materialen worden vervangen, dan worden deze eigendom van Precision Car Care, tenzij partijen anders overeen zijn gekomen. In dit laatste geval dient de opdrachtgever/contractant direct na de oplevering dan wel aflevering van het voertuig de vervangen onderdelen en of materialen in ontvangst te nemen.

Precision Car Care kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten ofwel vorderen dat de inhoud zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft. Indien deze periode langer duurt dan negentig dagen, hebben partijen het recht de overeenkomst te ontbinden.

In geen geval is Precision Car Care gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst is gepresteerd, wordt dan naar verhouding afgerekend.

art. 10 overmacht

Het voertuig van opdrachtgever/contractant kan op verzoek van opdrachtgever/contractant voor langere tijd gestald worden bij Precision Car Care. Opdrachtgever/contractant ontvangt hiervoor maandelijks een factuur. Het eventueel tussentijds ophalen van het voertuig, laden en lossen, geschiedt door opdrachtgever/contractant en is voor eigen rekening van opdrachtgever/contractant, maximaal vier keer per maand en na het tijdig informeren van Precision Car Care. De sleutel en toegangscode blijft in bezit van Precision Car Care.

Precision Car Care is niet aansprakelijk voor enigerlei schade. Deze aansprakelijkheid ligt bij opdrachtgever/contractant. Het opgeslagen voertuig staat op eigen risico van opdrachtgever/contractant in opslag en is niet verzekerd door Precision Car Care. Opdrachtgever/contractant dient zelf zorg te dragen voor een voldoende dekkende autoverzekering en verklaart dat hij deze heeft afgesloten en dat er geen sprake is van achterstallige premiebetaling voor deze verzekering.

Beëindiging van het gebruikmaken van de stalling dient een maand van tevoren schriftelijk bij Precision Car Care kenbaar gemaakt te worden en bevestigd te worden door Precision Car Care.Precision Car Care kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten ofwel vorderen dat de inhoud zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft.

Indien deze periode langer duurt dan negentig dagen, hebben partijen het recht de overeenkomst te ontbinden. In geen geval is Precision Car Care gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst is gepresteerd, wordt dan naar verhouding afgerekend.

art. 11 opschorting en ontbinding

Precision Car Care is bevoegd nakoming van zijn verplichting op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de opdrachtgever/contractant of wederpartij de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt dan wel indien er sprake is van liquidatie van de opdrachtgever/contractant of wederpartij, aan de opdrachtgever/contractant of wederpartij surseance van betaling is verleend, de schuldsanering natuurlijke personen op de opdrachtgever/contractant van toepassing is verklaard, de opdrachtgever/contractant in staat van faillissement is verklaard, de opdrachtgever/contractant de vrije beschikking over haar vermogen of inkomsten geheel of gedeeltelijk verliest dan wel de opdrachtgever/contractant haar bedrijf verkoopt, dit zonder enige ingebrekestelling van opdrachtgever/contractant door Precision Car Care.

Geen van bovenstaande gevallen of anderszins ontslaat de opdrachtgever/contractant of wederpartij van zijn betalingsverplichting van de tot dan toe verrichte werkzaamheden. Indien Precision Car Care overgaat tot opschorting of ontbinding van de overeenkomst, is hij niet gehouden tot vergoeding van schade dan wel kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

Indien Precision Car Care ontbinding van de overeenkomst verlangt, zijn de vordering van Precision Car Care op de opdrachtgever/contractant onmiddellijk opeisbaar. Indien de ontbinding aan de opdrachtgever/contractant toerekenbaar is, is de opdrachtgever/ contractant verplicht de hierdoor ontstane directe en indirecte schade en eventuele bijkomende kosten aan Precision Car Care te vergoeden. Opdrachtgever/contractant heeft geen recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of zijn verplichtingen op te schorten indien hij zelf reeds in verzuim was met de nakoming van zijn verplichtingen.

In geval van gedeeltelijke ontbinding kan de opdrachtgever/contractant geen aanspraak maken op ongedaan making van reeds door Precision Car Care verrichte prestaties en/of eerder in rekening gebrachte kosten en heeft Precision Car Care onverkort recht op betaling voor de reeds door haar verrichte prestatie en/of eerder in rekening gebrachte kosten. Precision Car Care kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten ofwel vorderen dat de inhoud zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft.

Indien deze periode langer duurt dan negentig dagen, hebben partijen het recht de overeenkomst te ontbinden. In geen geval is Precision Car Care gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst is gepresteerd, wordt dan naar verhouding afgerekend.

Art. 12 toepasselijk recht en geschillen

Op alle overeenkomsten tussen partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussen partijen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Precision Car Care, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

art. 13 klachten

Indien je niet tevreden bent met ons werk of denkt dat er een probleem is met een service die we geleverd hebben, neem dan binnen 48 uur contact met ons op zodat we snel kunnen handelen om het probleem op te lossen.

Vanwege de manier waarop voertuigen worden gebruikt en blootgesteld aan mogelijke schade, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor defecten die na 48 uur worden ontdekt. Vanwege deze reden kunnen wij niet garanderen dat wij de oorzaak zijn.

art. 14 garantie

Bij de installatie van een keramische coating kan je je verwachten aan de voorgeschreven levensduur van het product. De resultaten en verwachte levensduur zijn echter afhankelijk van de manier waarop en hoe vaak je het voertuig gebruikt, hoe goed het voertuig wordt onderhouden en soortgelijke factoren. Een correct onderhoud met onze aanbevolen producten loont en zorgt voor een langdurig resultaat.

Een slecht onderhoud laat echter zijn sporen. Onder ‘garantie’ dient verstaan te worden dat het resultaat van de behandeling min of meer in de buurt komt van de verwachte, gemiddelde levensduur. Het verliezen van de hydrofobe eigenschappen valt niet onder de garantie, deze wordt beïnvloed door contaminaties van buitenaf en kan hersteld worden door een behandeling bij Precision Car Care of door de klant zelf met het juiste product.

Aansprakelijkheid is enkel van toepassing indien de volledige behandeling (inclusief vereist voorbereidingswerk) werd verricht door Precision Car Care. Na de installatie van een keramische coating dien je gedurende de eerste 7 dagen zoveel mogelijk wrijving, watercontact en chemicaliën te voorkomen. Na deze periode van 7 dagen kan je de wagen zonder problemen de eerste wasbeurt geven.